Kommende Aktiviteter

Strategisk forbedringsarbejde – Online netværksmøde

08. november 2018
kl. 14.00 - 16.00  CET

Strategieksekvering og samarbejde på tværs af divisioner og værdikæder kan nemt bevæge sig meget langsomt i nutidens komplekse organisationer. Mange gode intentioner og initiativer dør i spændingsfeltet mellem drift og forandring – især når problemerne befinder sig mellem to stole.

I Region Nordjylland har HR i de seneste år eksperimenteret med at understøtte projekter og forbedringer i værdikæden helt tæt på driften. Det handler om at bringe de involverede parter sammen og facilitere dialog, samarbejde og fremdrift ude i forretningen, mens arbejdet faktisk udføres. Vi er langt væk fra HR som kursusafdeling her.

Vær med d. 8.11. når vi udforsker de mange muligheder, udfordringer og dilemmaer der er, når HR faciliterer komplekst, tværgående samarbejde om at opnå strategisk vigtige forbedringer. Vi vil blandt andet diskutere spørgsmål som:

  • Hvilke kompetencer er nødvendige i HR for at arbejde så tæt værdikæden?
  • Hvordan afstemmer man forventninger, mål og roller med forretningen i dette arbejde?
  • Hvordan fordeles styring og ansvar mellem HR og forretning?
  • Hvordan prioriteres og koordineres sådanne indsatser?
  • Hvad er udfordringerne især, når dette arbejde skal passe ind med andre HR ydelser?

Du vil blive præsenteret for konkrete metoder, værktøjer og cases. Du får mulighed for at stille spørgsmål i både plenum og mindre breakout-rum undervejs. Du kan forvente, at finde viden og inspiration til at klæde dine kolleger på til at facilitere samarbejdsprocesser tæt på værdikæden, samt en øget forståelse for de barrierer, du nemt møder i den sammenhæng.

Mødet vil være stærkt interaktivt og ikke et klassisk webinar. Deltagernes forventes, at møde op med et åbent sind og bidrage aktivt til videndelingen og øvelserne med egne erfaringer og udfordringer. Vi mixer små oplæg, øvelser, diskussion, lege og samskabelse med networking for at du får mest mulig viden og inspiration med hjem. Passiv “webinar lytten med” fungerer ikke her.

Hvis du ikke har deltaget i NOCA’s faciliterede online møder før, forventer vi, at du ser 10 minutter video, der klæder dig på til at deltage fuldt ud på mødet. Headset, bredbånd og individuelt webcam er påkrævet.








Network of Corporate Academies

Bliv en del af Danmarks førende HR netværk og skab øget værdi i egen organisation!

Log på

For at logge ind på NOCA.dk, skal du som NOCA medlem, benytte den mail adresse du har opgivet i NOCA, som brugernavn og der ud over det tilsendte kodeord. Har du problemer med at logge ind, kontakt da venligst webmaster på: noca@noca.dk
Glemt adgangskode? Klik her.

Få opdateringer og nyheder om NOCA's kommende aktiviteter. Tilmeld dig vores nyhedsbrev 'NOCAnyt' i dag!

Jeg giver samtykke til NOCAs brug af de data, jeg leverer, og jeg har læst NOCAs persondatapolitik.