
Ledertrivsel i praksis
Hvordan kan vi effektivt understøtte ledernes trivsel?
I efteråret 2024 havde NOCA et succesfuldt event med temaet ”Hvem passer på chefen?”. Det blev tydeligt, at HR-professionelle og organisationer har et stort behov for mere viden om, hvordan man effektivt understøtter ledernes trivsel.
En deltager udtrykte det klart: ”Jeg ville ønske, at jeg, min leder og organisation havde haft den viden, før det gik galt”.
Men hvordan kan vi omsætte denne viden til praksis, så vi kan forebygge og styrke ledernes trivsel gennem strategiske og organisatoriske indsatser?
Hos Københavns Politi har man siden 2022 arbejdet systematisk med at tage et organisatorisk ansvar for ledernes arbejdsmiljø og trivsel. God ledertrivsel giver bedre ledelse og er derfor afgørende for vores organisationers succes.
Ledertrivsel skal ikke betragtes som et individuelt ansvar eller en opgave, der kan vente, men som et kollektivt anliggende, der er vigtigt at prioritere. At skabe de rette rammer for lederne er nøglen til at sikre deres trivsel og fremme en effektiv og engageret ledelse.
På webinaret får du indblik i:
- Hvordan strategiske og organisatoriske tiltag kan understøtte ledertrivsel
- Værdifulde erfaringer og læringer fra arbejdet med ledertrivsel i praksis
- Praktiske redskaber og metoder til at arbejde struktureret med at fremme ledernes trivsel
Meld dig til allerede i dag – og bliv inspireret til at styrke ledertrivslen på din arbejdsplads og opnå bedre ledelse.
Oplægsholdere
Rasmus Bernt Skovsgaard, HR-chef og politiinspektør, Københavns Politi
Rasmus blev færdiguddannet som politibetjent i 2000 og udnævnt Politiinspektør i 2018. Har været i Københavns Politi i hele perioden, med undtagelse af en afstikker til PET i 2011-2013. Rasmus har haft en række forskellige lederfunktioner, bl.a. i Servicecentret (114) , lokalpolitiet, Københavns Lufthavn og siden 2022 som HR-chef i Københavns Politi.
Nathalie Skovgaard, Ledelsespartner, Københavns Politi
Nathalie er oprindelig uddannet Cand. Scient. Pol og startede sin karriere i Udenrigsministeriet og har arbejdet på ambassaden og EU kommissionens repræsentantskab i Malawi. Det gav anledning til at blive kastet ud i diverse ledelsesfunktioner som tændte passionen for ledelse- og organisationsudvikling, hvilket hun af forskellige omveje har arbejdet med lige siden, både som konsulent, HR Partner og leder, bl.a i Forsvaret og siden 2015 i Politiet. Siden 2022 har hun haft funktionen som ledelsespartner i Københavns Politi med det faglige ansvar for organisatoriske tiltag for at styrke ledernes trivsel og udvikling.
Julie Ebskov, Politikommissær, Københavns Politi
Julie blev færdiguddannet som politibetjent i 2012 og blev udnævnt politikommissær i 2020 og har haft Københavns Politikreds som arbejdsplads gennem hele sin karriere. Julie har været vidt omkring i politikredsen, lige fra lokalpolitiet i indre by og udlændingekontrol, til senere som leder at være vagthavende i Københavns lufthavn, til sektionen for ulovlig import og visitationssektionen for straffelov. Siden marts 2024 er Julie leder for en gruppe specialiserede akademiker i sektionen for styring. Hun har gennemført Politiets interne lederuddannelse og Rigspolitiets arbejdsmiljøuddannelse, og er derudover i gang med sit afgangsprojekt i diplom i ledelse. Julie har været en af de første ledere i KBH Politi, der har deltaget i et konkret tiltag inden for ledertrivsel i 2022.
Er du interesseret i at læse mere om rekruttering? Så læs mere under NOCA temaet Leadership Development? Og læs mere om andre NOCA temaer her!