Ukraine-krisen lander på CHRO’ens bord! (Online executive HR check in)
Mødet er forbeholdt medlemmer af NOCAs Executive HR Gruppe.
Den russiske invasion af Ukraine fortsætter med at give danske organisationer udfordringer hver dag. Hvilke opgaver lander på CHROs bord i denne geopolitiske krise, som kan påvirke deres grundlæggende drift? Chief Human Resource Officers (CHRO’er) og andre HR-ledere er sjældent direkte ansvarlige for at styre deres organisationer gennem en sådan krise. Men CHRO’en og HR-organisationen er helt centrale i forhold til medarbejdernes fysiske, mentale og følelsesmæssige sikkerhed, samt ift. at overvåge og afbøde talentrelaterede risici og hjælpe med krisehåndtering og kommunikation.
På dette NOCA-møde vil Alice Larsen fra Chr. Hansen kort dele sit perspektiv på vigtige ledelses- og HR-beslutninger. Herudover vil mødet indeholde et kort fagligt oplæg ca. 5-7 min., hvor Partner, Rikke Falk Dambo, fra Norrbom Vinding vil give os en opdatering på de vigtigste opmærksomhedspunkteri forbindelse med Ukraine-krisen.
Sparring med peers
Setup’et er enkelt og uformelt. Du deltager på et onlinemøde faciliteret af NOCA. Du får mulighed for at rejse spørgsmål, diskutere i mindre grupper og møde andre CHROs, som kan styrke dit og din organisations arbejde fremadrettet.
Alice Larsen, Corporate Vice President of Human Resources, Chr. Hansen
Since 2016, Alice Larsen has been heading up Global Human Resources at Chr. Hansen. Prior to joining Chr. Hansen, Alice was the founder and owner of the New Day Company – a consulting firm located in Zurich and Copenhagen focusing on organizational transformation and development. Alice has also worked out of Zürich at Barry Callebaut AG (CHRO) and as HR VP for Region Europe at Novo Nordisk.
Rikke Falk Dambo, Partner hos Norrbom Vinding
Rikke er Partner hos Norrbom Vinding, hvor hun har arbejdet siden 2009. Rikke rådgiver om alle aspekter af arbejds- og ansættelsesret, men rådgiver primært arbejdsgivere i den private sektor. Hun har særligt fokus på internationale klienter og danske klienter med international tilstedeværelse, som hun rådgiver i forbindelse med spørgsmål som global mobility, kollektive afskedigelser og grænseoverskridende omstrukturerings-processer, ligesom hun rådgiver om kontrakter/fratrædelser og klausuler.
Hvad er HR Executive Check-In?
HR Executive check-in i NOCA skaber et rum, hvor HR Executives kan mødes på tværs – nemt og uformelt. Fokus er er på videndeling og netværk. Formatet er online, og mødet afholdes på 50 minutter tidlig morgen. Emnerne relaterer sig alle til en CHROs agenda, og værdien af møderne skabes igennem korte oplæg og diskussioner faciliteret af NOCA. Som HR Executive i en medlemsvirksomhed modtager du invitationen til disse arrangementer direkte i din mailboks.