Kommende Aktiviteter

Deltag i arrangementet

Tilmeld dig her

Tilmeld dig nu!

Virtual Reality som HR- og kommunikations-værktøj

VR kan tilbyde oplevelser, der er så anderledes, at man bliver nødt til at prøve det, før man kan forstå, hvordan det kan bruges. Hvis Virtual Reality gribes rigtigt an, har det stort potentiale for at skabe stærke oplevelser, læring og forankring af budskaber.

Vær med når vi sætter fokus på Virtual Reality til at formidle komplekse budskaber og skabe læring og forandring.

Vi mødes hos Khora, hvor vi vil høre tre forskellige vinkler og erfaringer med VR:

  • Ørsted: Creative Strategist Niels Rahr fra Corporate Branding vil fortælle om Ørsteds brug af VR til at skabe et stærkt indtryk af virksomheden både internt og eksternt. Du kan opleve deres VR-safari og diskutere mulighederne for at kommunikere strategiske og emotionelle budskaber gennem VR.
  • Khora: Simon Lajboschitz, grundlægger af Khora, vil folde nutidige og snart kommende muligheder med VR ud og lade deltagerne prøve forskellige teknologier. Simon vil komme med flere forskellige eksempler på, hvordan man kan bruge VR til kommunikation og læring.
  • Erhvervsministeriet: HR Udviklingskonsulent, Malene Pitters, fra Erhvervsministeriet vil på dette netværksmøde fortælle om, hvordan de bruger VR i employer branding. Dette gør de bl.a. med VR, hvor potentielle nye medarbejdere får et visuelt og levende indtryk af ministeriet som arbejdsplads – med både faglige og sociale aspekter. Du kan få en virtuel rundvisning i Erhvervsministeriet og høre om erfaringerne med brugen af VR i employer branding. 

Virtual Reality er ikke særlig udbredt i Danmark, og det kan være svært for mange HR-afdelinger at se, hvordan det kan bringe værdi til deres organisation. Men ser vi f.eks. på USA, så bruges VR mere og mere som et vigtigt element i forskellige HR-områder. Dette kan eksempelvis være rekruttering, onboarding og generel træning af medarbejdere.

Tag derfor med til dette netværksmøde og vær med til at diskutere hvordan Virtual Reality kan bruges som et aktiv i HR. Herudover får du ligeledes muligheden for at tage brillerne på og opleve Ørsted og Erhvervsministeriets VR-projekter.

Arrangementet vil løbende blive opdateret med nye oplægsholdere.

22. august 2019
kl. 12.30 - 16.00  CET

Deltag i arrangementet

Tilmeld dig her

Virtual Reality som HR- og kommunikations-værktøj

VR kan tilbyde oplevelser, der er så anderledes, at man bliver nødt til at prøve det, før man kan forstå, hvordan det kan bruges. Hvis Virtual Reality gribes rigtigt an, har det stort potentiale for at skabe stærke oplevelser, læring og forankring af budskaber.

Vær med når vi sætter fokus på Virtual Reality til at formidle komplekse budskaber og skabe læring og forandring.

Vi mødes hos Khora, hvor vi vil høre fire forskellige vinkler og erfaringer med VR:

  • Ørsted: Creative Strategist Niels Rahr fra Corporate Branding vil fortælle om Ørsteds brug af VR til at skabe et stærkt indtryk af virksomheden både internt og eksternt. Du kan opleve deres VR-safari og diskutere mulighederne for at kommunikere strategiske og emotionelle budskaber gennem VR.
  • Khora: Simon Lajboschitz, grundlægger af Khora, vil folde nutidige og snart kommende muligheder med VR ud og lade deltagerne prøve forskellige teknologier. Simon vil komme med flere forskellige eksempler på, hvordan man kan bruge VR til kommunikation og læring.
  • Erhvervsministeriet: HR Udviklingskonsulent, Malene Pitters, fra Erhvervsministeriet vil på dette netværksmøde fortælle om, hvordan de bruger VR i employer branding. Dette gør de bl.a. med VR, hvor potentielle nye medarbejdere får et visuelt og levende indtryk af ministeriet som arbejdsplads – med både faglige og sociale aspekter. Du kan få en virtuel rundvisning i Erhvervsministeriet og høre om erfaringerne med brugen af VR i employer branding. 
  • COOP: Senior HR-Konsulent, Anne Rahbek, fra HR Udvikling fortæller, hvordan COOP, med brug af VR, træner deres unge nyansatte i deres rolle samt ansvar ift. kundetilfredshed. Læs mere her.

Virtual Reality er ikke særlig udbredt i Danmark, og det kan være svært for mange HR-afdelinger at se, hvordan det kan bringe værdi til deres organisation. Men ser vi f.eks. på USA, så bruges VR mere og mere som et vigtigt element i forskellige HR-områder. Dette kan eksempelvis være rekruttering, onboarding og generel træning af medarbejdere.

Tag derfor med til dette netværksmøde og vær med til at diskutere hvordan Virtual Reality kan bruges som et aktiv i HR. Herudover får du ligeledes muligheden for at tage brillerne på og opleve Ørsted og Erhvervsministeriets VR-projekter.

Vil du lære mere om ‘Learning and Development’? Du kan læse meget mere om temaet her!