NOCA

Employer Branding

Tilmeld dig kommende møder

Denne gruppe er NOCAs mest kommunikativt rettede gruppe. Gruppen opstod i kølvandet på NOCAs årsdag 2011, der havde samme overskrift. Interessen for brugen af sociale medier i forbindelse med HR relaterede aktiviteter var så stor, at der siden har været afholdt en række velbesøgte møder.

I gruppen diskuterer vi alt det der er relevant i forhold til HR, når vi sætter spot på Employer Branding og Sociale Medier. Det kan fx være rekruttering, ambassadørnetværk, effekt måling, intern og ekstern branding og meget mere.

Arbejder du også med SoMe eller Employer Branding? Tilmeld dig denne temagruppe, så du fremadrettet får tilsendt mødeinvitationerne direkte. 

IMG_0286

Arla Foods – 7. februar 2017 – Gør dine medarbejdere til ambassadører for virksomheden
Vi mødtes hos Arla, hvor både de og Danfoss præsenterede deres arbejde med Employee Advocacy. Det handler om at få virksomhedens medarbejdere til at agere som ambassadører på de sociale medier – ”Social Selling”. Det er en strategi, som flere og flere virksomheder gerne vil implementere, men hvordan? På dagen diskuterede vi i grupper, og vi kredsede især om følgende spørgsmål:

  • Hvordan får vi medarbejderne med ombord?
  • Hvilken teknologi skal man bruge?
  • Hvordan kan HR understøtte dette?
  • Hvordan kan man holde liv i et Employee Advocacy program?

Det var en spændende dag med en masse dialog, hvor lige så mange nye spørgsmål som svar dukkede op, da det er et emne, som stadig er uudforsket. 

Deloitte – 25. maj 2016 – Sociale Medier og integrationen heraf
Hos Deloitte så vi nærmere på hvordan man i HR kan få et større udbytte af de sociale medier ved at gøre dem til en integreret del af HR-arbejdet. Hos Deloitte har de bl.a. stor succes med deres Facebookside for revisor trainees. Vi hørte nærmere om deres koncept og resultater og fik tip og tricks af både Deloittes pressechef samt HR.

PostNord – 10. februar 2016 – Sociale Medier og Forretning
Hos PostNord så vi nærmere på Sociale Medier og Forretningen. Dagens vært, Tina Østergaard, præsenterede PostNords arbejde med sociale medier og hvilke muligheder der giver PostNord.
Mikkel Preisler, LinkedIn, deltog på dagens møde og gjorde os klogere på hvordan vi kan bruge sociale medier, særligt LinkedIn, på en måde der kommer forretningen til gode. De fleste af os er efterhånden vant til at bruge de private sociale medier, men mere utrygge ved de sociale medier til professionelt brug. derfor så vi nærmere på hvilke mulighederne de sociale medier giver til at gavne forretningen.

Jyske Bank – 16. september 2015 – The Next Big Thing
Hos Jyske Bank var Annette Skjødt, Udviklingskonsulent, Lasse Høgsfeldt, afdelingsdirektør for Kommunikation, og Per Esmann Jensen, afdelingsdirektør for Kommunikation Online dagens værter.
Som de fleste har opdaget, er Jyske Bank stærkt tilstede på de sociale medier, bl.a. på Jyske Bank TV. Derfor var besøget hos Jyske Bank stærkt inspirerende, da vi så nærmere på “the next big thing” indenfor bl.a. sociale medier og employer branding.

Lundbeck – 5. maj 2015 – Find talenterne i hele verden
Den 5. maj. 2015 mødtes vi hos Lundbeck, hvor vi så nærmere på hvordan vi finder talenter i hele verden.
Det er ikke altid nemt at finde de rette ressourcer og talenter til vores virksomheder, og problemet bliver ikke mindre i fremtiden. Derfor mødtes vi hos Lundbeck, hvor vi havde fokus på, hvordan vi skaffer de rette talenter fra hele verden, og hvordan vi kan bruge employer branding i denne proces. Birgit Lenhard Hansen og Stine Sørensen, dagens to værter, satte scenen og præsenterede os for Lundbecks arbejde med at finde talenterne i hele verden.
Bettina Ravn fra Stepstone præsentrede ”Global talent survey” analysen og viste hvordan dataene i denne kan bruges til at tiltrække de rette talenter.
Jens Reimer Olesen fra Graduateland deltog på dagens møde og fortalte, hvordan vi kan blive bedre til at bruge big data og analytics i rekrutteringsarbejdet. Per A Knudsen fra DigitasLBi inspirerede til, hvordan ansatte kan bruges som ambassadører for vores virksomheder, og præsenterede en spændende case fra Danske Bank.
Mødet hos Lundbeck var et meget inspirerende møde for dagens deltagere, hvor erfaringsudvekslingen var i højsædet.

Haldor Topsøe – 26. august 2014 - Fra EVP’er til aktioner
Denne tirsdag mødtes vi hos Haldor Topsøe i Frederikssund under mødetitlen “Fra EVP’er til aktioner”. Hos Haldor Topsøe har de fået udviklet nye EVP’er og dagens vært, Julie Espenhain, tog os med i udviklingen af disse. Ligeledes præsenterede hun os for de initiativer dette har sat i gang og vi hørte hvilke handlinger de sætter i værk gennem efteråret 2014. Gruppedrøftelsen på dagens møde bød på forskellige organisationers erfaringer og udfordringer med arbejdet ved EVP og de efterfølgende aktioner. Det var et givende møde, både for dagens værtsvirksomhed og for deltagerne.

TDC – 16. januar 2014 - Fra Holdninger til EVP’er
Torsdag d. 16 januar havde temamødet titlen ”Fra Holdninger til EVP’er” . Mødet foregik hos TDC, hvor dagens tre værter præsenterede os for deres arbejde med at udvikle en EVP budskabsplatform.
TDC har gjort et stærkt analytisk arbejde for at udarbejde disse EVP’er og er nu nået så langt, at EVP’erne skal præsenteres for direktionen. Derfor blev dagens mødedeltagere præsenteret for et spændende igangværende projekt, hvor de kunne blive inspireret samt give feedback.
TDC er en virksomhed som langt de fleste har en holdning til. Employer Branding gruppen hos TDC har gennem kvantitative og kvalitative, eksterne og interne undersøgelser fået belyst deres employer brand. På baggrund af alle disse spørgeskemaer, fokusgrupper og interviews fik de et rigtig godt indblik i deres brand. På dagens møde blev NOCAs mødedeltagere præsenteret for det store arbejde TDC har lavet, samt de udfordringer de har mødt og opdagelser de har gjort. Det var en spændende dag, hvor dagens værter fik feedback til deres igangværende arbejde, og de øvrige deltagere fik inspiration og idéer til arbejdet med Employer Branding og EVP’er i egen organisation.

Post Danmark – 7. november 2013 - Employer Branding i en Fusionstid

Solar – 14. marts 2013 - Når Employer Branding går live – KPI’er i praksis

TDC – 15. januar 2013 - Sourcing af kandidater – fra quick fix til strategisk effekt

Maersk Drilling – 7. november 2012
 - Hvordan måler man effekten af Employer Branding

Forsvarets Rekruttering – 21. september 2012
 - Strategiske overvejelser i brugen af sociale medier

NNIT – 13. juni 2012
 - Employer Branding – kommunikationsplatform og kreativ/strategisk implementering

Arla – 28. marts 2012
 - Ambassadør Netværk i forbindelse med Employer Branding strategien

Solar – 24. januar 2012
 - Udvikling af Employer Branding strategi

Alfa Laval – 21. september 2011
 - Employer Branding i Alfa Laval

Deloitte 22. marts 2011
 - Employer Branding for erfarne medarbejdere

Vestas – 20. januar 2011
 - Ambassadør Netværk

Nykredit – 30. november 2010 
-  Interne kommunikationskanaler, elektroniske medier og Employer Branding

DONG – 30. august 2010
 - Hvordan sikres sammenhængen mellem Employer Branding og Corporate Branding?