CHRO & professionelt bestyrelsesarbejde (Online Executive HR Check-in)
Mødet er forbeholdt medlemmer af NOCAs Executive HR Gruppe.
Flere og flere CHROs søger aktivt ind i professionelt bestyrelsesarbejde. Bestyrelsesarbejde har i mange år været lig med gråhårede mænd, der var på vej på pension. Bestyrelseskompetencerne fokuserede på at forstå historisk performance og sikre, at de juridiske regler i virksomheden blev overholdt. Men sådan ser det ikke ud mere. Nu kræver bestyrelsesarbejdet kompetencer, der styrer virksomheden ind i fremtiden, og her har CHRO’en måske en særlige rolle. I en fremtid hvor transformation, disruption og globalisering styrer agendaen, bliver det afgørende, at virksomhederne også er nødt til at arbejde på nye måder, hvis de vil overleve.
På dette Executive HR Check-in vil Louise Gade fra Salling Group og Elise Hauge fra Lundbeck dele deres overvejelser om:
- Hvad skal du overveje, før du involverer dig i bestyrelsesarbejdet?
- Hvordan får du det maksimale ud af den tid, du investerer i bestyrelsesarbejdet?
- Hvad er vigtigt for at lykkes som bestyrelsesmedlem?
Louise Gade, Executive Vice President of HR, Salling Group.
Louise er HR-direktør i Salling Group og har tidligere været prorektor på VIA University College og har også været Vicedirektør for HR på Aarhus Universitet. Desuden har hun haft en lang lokalpolitisk karriere i Aarhus – og var således borgmester i årene 2002-06. Hun er uddannet cand.jur. fra Aarhus Universitet og har i flere år arbejdet som advokat.
Herudover er Louise Næstformand i Nordea Fonden og bestyrelsesmedlem hos Bikubenfonden. Ydermere har Louise varetaget adskillelige bestyrelsesposter hos både TV2, Sahva A/S, Sparinvest, Vejlefjord Rehabilitering, Aarhus havn, Aarhus Festuge og Danske Havne. Hun har således over 20 års erfaring med bestyrelsesarbejde fra Danske organisationer.
Elise Hauge Larsen, EVP, Chief People and Communications Officer hos Lundbeck.
Elise har bred erfaring i global og strategisk HR. Elise startede hendes karriere som jurist i den finansielle sektor, og har siden 2000 arbejdet med HR, både som HR generalist, specialist indenfor HR IT og har været med til at drive store business transformation- og integrationsprojekter. Elise har arbejdet indenfor den finansielle sektor, IT, Fintech og nu senest i Pharma. Hun har boet i US og Schweiz, men bor nu i Danmark og er Chief People and Communications Officer i Lundbeck. Herudover har Elise flere års erfaring med bestyrelsesarbejde med poster hos både Mangaard & Partners og CBS Executive.
Hvad er HR Executive Check-In?
HR Executive check-in i NOCA skaber et rum, hvor HR Executives kan mødes på tværs – nemt og uformelt. Fokus er er på videndeling og netværk. Formatet er online, og mødet afholdes på 50 minutter tidlig morgen. Emnerne relaterer sig alle til en CHROs agenda og værdien af møderne skabes igennem korte oplæg og diskussioner faciliteret af NOCA. Som HR Executive i en medlemsvirksomhed modtager du invitationen til disse arrangementer direkte i din mailboks.