Employee Experience
En god ‘Employee Experience’ gennem hele en medarbejders employee life cycle kan skabe værdi for interessenter på tværs af organisationen, da det kan øge graden af fastholdelse og forbedre motivation, hvilket kan føre til produktivitet.
Employee Experience fokuserer på at skabe det rigtige arbejdsmiljø for medarbejderne i organisationen. Emnet dækker over de faktorer, der driver engagement og employee satisfaction som f.eks. employer branding, onboarding, lederskab og organisational culture.
Temaet er tilrettelagt HR-profesionelle, som arbejder med engagement, leadership, employer branding og /eller HR process design. Herudover kan dette tema også indbefatte personer, der arbejder med medarbejder velfærd og sundhed, da både fysisk og psykisk velfærd er faktorer, som har indflydelse på employee satisfaction og engagement.
Centrale spørgsmål
- Hvordan kan HR udvikle og implementere værktøjer til forbedring af Employee Experience?
- Hvordan kan HR støtte ledelsen i at øge engagement?
Key Content
- Employee lifecycle
- Satisfaction and motivation
- Engagement
- Leadership
- Employer Branding
Centrale aktiviteter
Indenfor dette tema har vi på det seneste beskæftiget os med:
Hvordan kan organisationer skabe deres Employer Branding på en hurtig og effektiv måde?
Opbygningen af en virksomheds Employer Brand kan være en langsommelig proces, som vi sjældent har tid til at vente på. Derfor begynder flere organisationer at bruge den agile tankegang til at nå deres mål endnu hurtigere. En af disse agile metoder er at køre en sprint.
Kollektiv ledelse som forandringsagent
Planlagt forandring er ofte afbilledet som ledt af heroiske, individuelle ledere. På dette møde afdækkes den forsømte rolle af kollektiv ledelse som forandringsagent, der beskriver dynamikken i samspillet mellem den formelle leder og det kollektive lederskab.
Stress kan forebygges – kom så i gang!
hvor vi ser på, at stress er utrolig omkostningsfuld for virksomheder, men at der er hjælp at hente. Forskellige cases kan hjælpe med at beskrive hvordan man, både på det primære, sekundære og tertiære stadie, kan arbejde med at håndtere stressproblematikken i den gældende organisation.
Employee Experience starter med pre- og onboarding!
På dette møde tager vi udgangspunkt i, at pre- og onboading ikke kun er et spørgsmål om at gøre ansættelsesprocessen sjov for nye medarbejdere, men det handler også om at skabe en stærk relation til nye medarbejdere. En relation som påvirker fastholdelse, engagement, performance og udvikling. Herudover er det også med til at påvirke om medarbejderne, både i og efter deres ansættelse, vil agere som ambassadører for organisationen.
Hvorfor er søvn vigtig?
På dette netværksmøde gik Birgitte Rahbek Kornum i dybden med søvnens betydning for dig og dit velvære. Birgitte tog udgangspunkt i sin nye bog ”Forstå din søvn”, som bygger på den nyeste forskning om, hvad søvn er, og hvorfor det er vigtigt at sove nok hver nat. Der var også fokus på at forstå, hvorfor det også er vigtigt, at vi, ud fra et forretningsperspektiv, skal have et større fokus på medarbejdernes søvnrytmer, da søvn kan have en positiv indflydelse på performance.
Er du interesseret i endnu mere spændende indhold? Læs mere om alle NOCAs 9 temaer her.